اپلیکیشن MeMuzic

این وبلاگ برای معرفی و راهنمای اپلیکیشن MeMuzic با امکان پرسش و پاسخ و نظر سنجی طراحی شده است .

اپلیکیشن MeMuzic

این وبلاگ برای معرفی و راهنمای اپلیکیشن MeMuzic با امکان پرسش و پاسخ و نظر سنجی طراحی شده است .

MeMuzic

  MeMuzic

  این اپلیکیشن یک موزیک پلیر بوده که علاوه بر امکان گروه بندی و دسته بندی ترانه ها می تواند متن ترانه ها را نیز نمایش دهد. شما می توانید با این برنامه تمام فایل های صوتی خود را ساماندهی کنید برای خود لیست های علاقه مندی ایجاد کرده و یکبار برای همیشه ترانه های زندگی خود را دسته بندی کنید. امکان نمایش ترجمه ترانه ها وجود دارد همچنین این برنامه می تواند برای مصارفی غیر از موسیقی نیز استفاده شود مثلاً برای نگهداری رمزهای شخصی و ...


می موزیک دارای 4 ویژگی منحصر به فردبه شرح زیر است:

ویژگی های می موزیک:

1. مرجع نمایش متن ترانه ها

این برنامه شیوه ای نوین از یک پلیر موسیقی است که می تواند در هنگام پخش موسیقی متن ترانه را هم نمایش دهد. 
2. مرجع معرفی 10 ترانه های برتر هفته و ماه و سال
دارای لیست برترین ها که از طرف سرور برنامه در اختیار کاربران قرار گرفته و هر روز بروز رسانی می گردد.

3. قابلیت کسب درآمد از می موزیک برای هر کاربر

4. نزدیکی  و آشنایی با فرهنگ موسیقی اقوام ایرانی
آشنایی با گویش ها و لهجه های مختلف در انواع موسیقی ایرانی ، همراه با ترجمه آنها
امکانات می موزیک:
  • امکان دانلود ترانه ها با استفاده از سرویس دانلود منیجر
  • قرار گرفتن نام ترانه در صف دانلود و از سرگیری دانلود پس از دانلود ناموفق 
  • امکان 10 لایک در هر روز برای هر کاربر
لیست های برترین ها دارای قابلیت لایک کردن هستند اما هر کاربر در هر روز تنها امکان 10 لایک را دارد 
  • نمایش لحظه ای لایک های ترانه ها
با لایک کردن هر ترانه نتیجه لایک ها در لیست برترین ها اعمال شده و در رتبه ترانه ها تأثیر می گذارد 
  • امکان دریافت  و نمایش پیام های دریافتی از سرور
یک سامانه ارتباطی بین سرور و اپلیکیشن می موزیک وظیفه نمایش و اطلاع رسانی پیام های سرور برای کاربران را برعهده دارد 
  • مجهز به نوتیفیکیشن پخش موسیقی
 برای کنترل فایل صوتی در حال پخش است و حتی زمانی که برنامه را می بندید می تواند کنترل های برنامه را باز گرداند 
  • پخش فایل صوتی ترانه ها با امکانات منحصر به فرد
مجهز به پلیر اختصاصی برای پخش همزمان فایل صوتی و نمایش متن ترانه ها 
  • مجهز به جستجوی پیشرفته اطلاعات

با قابلیت جستجوی سریع نام خواننده، نام ترانه و متن ترانه , علاوه بر جستجوی پیشرفته درج قسمتی از یک متن
  • مجهز به راهنمای سریع با قابلیت توضیحات بیشتر با اتصال به وبلاگ
راهنمای اختصاصی و منحصر به فرد با قابلیت دسترسی به کنترل های برنامه از داخل راهنما
 با امکان اتصال به وبلاگ اپلیکیشن جهت مطالعه توضیحات بیشتر 
  • ایجاد بیشمار دسته جدید 
برای دسته بندی دقیق تر و گسترده فایل ها و ترانه ها
  • امکان درج ترانه های محبوب در لیست علاقه مندی ها در هر دسته
تجهیز هر دسته به یک لیست اختصاصی علاقه مندی جهت گلچین کردن ترانه های محبوب
  • امکان ایجاد ، ویرایش ، حذف و جابجایی ترانه ها
ویرایشگر اختصاصی برای دسته ها و ترانه ها با امکانات افزودن ترانه جدید، ویرایش نام و متن با امکان حذف و دانلود
    • امکان پشتیبان گیری از اطلاعات شخصی به تاریخ هر روز
    پشتیبان گیری آسان با مشخصه تاریخ مجزا، از اطلاعات شخصی با لمس یک دکمه و ذخیره آن  در حافظه گوشی با قابلیت بازگشت به آن  و ارسال 
    • امکان انتقال و اشتراک گذاری بانک های اطلاعاتی با سایرین در تلگرام
    قابلیت اشتراک بانک های اطلاعاتی در سایر اپلیکیشن ها مانند تلگرام و همچنین قابلیت دریافت آسان بانک اطلاعاتی از تلگرام
    • امکان ارتباط با برنامه نویس از داخل برنامه در ایمیل و تلگرام

    جهت ارسال نظرات ، انتقادات و پیشنهادات برای ارتقای کیفیت اپلیکیشن و همچنین رفع نواقص و خدمات

    توضیحات بیشتر برای ارسال نظرات و پیشنهادات

    • شناسایی کاربر پس از ایجاد حساب کاربری

    سرویس شناسایی کاربر و تاریخ ثبت نام بعد از ایجاد حساب کاربری به نحوی که با پاک کردن اپلیکیشن و نصب مجدد آن ، کلیه اطلاعات ثبت نام باز خواهند گشت. چه در حالت آنلاین و چه در حالت آفلاین

    توضیحات بیشتر برای سرویس شناسایی کاربر

    • ایجاد بانک اطلاعاتی جدید برای فعالیت هایی بجز موسیقی

    قابلیت ایجاد بانک اطلاعاتی جدید و خام برای دسته بندی و مرتب سازی فایل های کاری و شخصی خود و بسیاری امور دیگر از جمله:

    توضیحات بیشتر برای ایجاد بانک اطلاعاتی جدید


    نحوه عملکرد برنامه

      

    ادامه مطلب ...

    نحوه کار با لیست اول

    نحوه کار با لیست اول

    لیست اول شامل 10 آیتم بوده و هر آیتم دارای دسته بندی دیگری است که در لیست بعدی نمایش داده می شود. لیست اول، تقسیمات کلی را دربر گرفته و در حالت موسیقی می توان نام کشورها را در آن انتخاب کرد. چنانچه روی هر آیتم این لیست  بزنید محتویات آن آیتم در لیست بعدی نمایش داده می شود اما اگر کمی روی هر آیتم این لیست نگه دارید پنجره ای باز می شود که می توان نام هر آیتم را تغییر داد.

    برای تغییر نام اگر کمی روی هر آیتم این لیست نگه دارید پنجره ای باز می شود که روی آیتم (افزودن) بزنید تا صفحه کیبرد گشوده شود سپس نام جدید را تایپ کنید و بعد دکمه ویرایش نام گروه را بزنید.

    توجه: آیتم های این لیست اضافه نمی شوند و قابل حذف هم نیستند و فقط قابلیت تغییر نام دارند. می توانید هر آیتم را به هر نام دلخواه تغییر دهید البته نامی را انتخاب کنید که از درجه بالاتری نسبت به لیست دوم برخوردار باشد. مثلاً می توانید برنامه را برای یک محتوای کمک درسی تنظیم کنید برای اینکار می توان آیتم های لیست اول را به سال اول ، سال دوم، سال سوم و ... تغییر داده ، لیست بعدی را نام دروس تغییر داد و لیست سوم را از محتوای هر درس تکمیل کرد.

    نحوه کار با لیست دوم

    نحوه کار با لیست دوم

    زدن یک بار روی هر آیتم لیست دوم محتوای داخل لیست دوم را در لیست سوم نشان می دهد. اما اگر روی هر آیتم لیست دوم کمی نگه دارید یک صفحه باز می شود که علاوه بر تغییر نام آن آیتم ، می توانید آیتم های جدیدی به این لیست اضافه کنید یا آیتمی را حذف کنید. مثلاً اگر روی آیتم گیلکی نگه داریم تصویر زیر ظاهر می شود.

    علاوه بر کنترل های مهمی مانند حذف ، افزودن و ویرایش در این صفحه ، کل لیست دوم در این صفحه نیز نمایش داده می شود.

    نکته مهم:

    در تصویر فوق تعداد 16 ترانه در دسته بندی گیلکی وجود دارد که مرتبط با گیلکی هستند و اگر نام این آیتم تغییر کند ممکن است دیگر با ترانه های آن مطابقت نداشته باشد.  بنابراین بهتر است حذف و تغییر نام در این قسمت بسیار با دقت انجام شود . اما برای افزودن یک آیتم جدید و یا حتی حذف آیتم جدید خیلی حساسیت وجود ندارد . در ضمن تعداد آیتم های این لیست می تواند نا محدود باشد.

     

    ادامه مطلب ...

    نحوه کار با لیست سوم

    کار با  لیست سوم

    لیست سوم امکانات بیشتری را شامل می شود چرا که نتیجه انتخاب ها و دسته بندی دو لیست دیگر می باشد.لیست سوم لیستی از جزئیات لیست دوم است نحوه عملکرد لیست سوم به این گونه است که با لمس هر آیتم آن ، محتوای آن آیتم در صفحه ای نمایش داده می شود و لمس مجدد همان آیتم صفحه محتوی را می بندد یعنی برای بستن صفحه محتوی لازم است آیتم همان محتوی را بار دیگر بزنید اگر به جای همان آیتم ، یک آیتم دیگر زده شود آنگاه محتوای آن آیتم جدید، نمایش داده می شود.

    نکته دیگر ، رنگ آیتم ها در لیست سوم است در اینجا رنگ آیتم هایی که دارای فایل صوتی هستند تیره تر است که با یک نگاه به این لیست می توان متوجه این موضوع شد. همچنین اگر آیتم های تیره (که دارای فایل صوتی هستند) را  لمس کنید، ابزار پخش و کنترل فایل صوتی در بالای صفحه گشوده می شود.

    نکته مهم: زمانی که برنامه را برای بار اول نصب کرده اید رنگ همه ی آیتم های لیست سوم سبز رنگ است چون تا کنون فایل صوتی به آنها اختصاص نداده اید. در این صورت اگر روی آیتمی از لیست سوم لمس کنید که لینک دانلود فایل صوتی داشته باشد، از شما بابت تمایل به دانلود آن فایل صوتی سوال پرسیده می شود:

     در این هنگام با انتخاب گزینه (بله) به صفحه ای منتقل می شوید که در آن باید دکمه دانلود را بزنید:

     در اینجا اگر ( دانلود از نشانی وارد شده ) را بزنید، فرآیند دانلود آغاز می شود که مدت زمان دانلود بستگی به حجم فایل صوتی و سرعت اینترنت شما خواهد داشت که البته برای همین موضوع هم پیامی تا انتهای دانلود در صفحه باقی خواهد ماند:

    توضیحات بیشتر در خصوص این پنجره در قسمت ویرایش لیست سوم آورده شده است.

    نحوه کار با صفحه نمایش محتوی

    با انتخاب هر آیتم لیست سوم، پنجره محتوی گشوده شده و متن آن آیتم نمایش داده می شود اگر یک بار روی متن نمایش داده شده بزنید صفحه بعدی متن جایگزین صفحه قبلی می شود. می توانید متن را به بالا و یا به پایین حرکت داده تا قسمت های دیگر متن قابل مشاهده باشد. در کناره های گوشی دو کنترل راست و چپ نیز وجود داشته که با لمس آنها  جابجایی بین صفحات از چپ به راست و یا از راست به چپ انجام می شود. توجه داشته باشید که برای بستن این پنجره باید همان آیتم را یک بار دیگر بزنید البته می توانید کلید (Back) گوشی را نیز بزنید.

    پخش فایل صوتی

    چنانچه از قبل یک فایل صوتی به یک آیتم لیست سوم اختصاص داده شده باشد، رنگ آن آیتم به آبی تیره تغییر می کند چنانچه روی آیتم های ابی این لیست لمس کنید، ابزار پخش و کنترل فایل صوتی در بالای صفحه اصلی نمایان خواهد شد که با زدن دکمه پخش آن فایل صوتی از بلندگوی گوشی شما پخش می شوددر این حالت شکل دکمه پخش به به معنای توقف تغییر می کند یعنی اگر در این حالت این دکمه زده شود، پخش فایل صوتی متوقف می شود و شکل دکمه دوباره به شکل قبلی یعنی مثلث بازمی گردد و اگر دوباره این کلید زده شود، ادامه فایل صوتی پخش خواهد شد.

    در کنار این دکمه یک کنترل دیگر به شکل مربع و به معنای ایست یا استوپ است که اگر این کلید زده شود فایل صوتی از حالت پخش می ایستد و اگر دوباره دکمه پلی را بزنید آن فایل از ابتدا شروع به پخش خواهد نمود.

    ابزار بعدی  ابزار کنترل زمان فایل صوتی است به این معنا که می تواند فایل را به عقب یا جلو ببرد. با انتخاب این علامت ابزار پیمایش زمان به همراه نمایش زمان فایل صوتی نمایش داده می شود در این ابزار با لمس کنترل دایره ای شکل در نوار زمان می توانید زمان فایل صوتی را جابجا کنید همچنین زمان در حال اجرا و زمان کلی فایل صوتی نمایش داده می شود.

    با لمس مجدد ابزار کنترل زمان، این کنترل بسته خواهد شد.

    ابزار بعدی ابزار کنترل صدای فایل صوتی است که با علامت بلندگو مشخص شده است  لمس این علامت یک ابزار کنترل صدا را در زیر آن باز می کند که با حرکت دادن ان می توانید صدای در حال پخش را کم و زیاد کنید.

    نکته مهم در خصوص ابزار کنترل پخش فایل صوتی این است که اگر یم فایل در حال پخش باشد و شما یک آیتم دیگر را در لیست انتخاب کنید که آن آیتم نیز دارای فایل صوتی باشد صدای فایل قبلی قطع نخواهد شد. اگر قصد تعویض فایل صوتی از قبلی به آیتم انتخاب شده فعلی را داشته باشید، لازم است یک بار این فایل را استوپ کنید و دوباره علامت پلی را بزنید.

    نکته مهم دیگر در این خصوص این است که اگر یک از آیتم هایی از لیست سوم را انتخاب کنید که دارای فایل صوتی نباشد، ابزار پخش فایل صوتی پنهان خواهد شد اما اگر از قبل در حال پخش باشد، به پخش فایل صوتی ادامه خواهد داد و متوقف نمی شود. این امر به این دلیل است تا در هنگام پخش فایل صوتی این امکان وجود داشته باشد تا در لیست سوم به کارتان ادامه دهید.

    ویرایش لیست سوم

    اگر روی یکی از آیتم های لیست سوم نگه دارید پنجره ویرایش لیست سوم گشوده می شود این پنجره دارای قابلیت جابجایی عمودی است یعنی می توانید با لمس بالای این پنجره آن را به بالا یا به پایین جابجا کرده تا بتوانید همزمان قسمت هایی از صفحه اصلی را مشاهده کنید.

    در این پنجره کنترل هایی وجود دارند که هر کدام عمل خاصی را انجام می دهند که به شرح زیر می باشد:

    ویرایش:

    با انتخاب این دکمه تمامی متن های مربوط به فایل انتخاب شده در حالت ویرایش قرار می گیرند یعنی می توانید متن آن ها را تغییر دهید. اگر دوباره این دکمه زده شود،تمامی متن ها از حالت ویرایش خارج می شوند.

    ذخیره:

     اگر تغییری در متن یا نام ترانه یا نام خواننده اثر و یا توضیحات ترانه داده اید برای ثبت و ذخیره آن باید دکمه ذخیره را بزنید البته اگر در همین حالت قصد بستن این پنجره را داشته باشید، پیامی ظاهر می شود و از شما برای ذخیره تغییرات سوال می کند.

    که با انتخاب دکمه (Yes) می توانید آن تغییرات را ذخیره کنید. همچنین انتخاب گزینه (NO) تمامی تغییرات را به حالت قبل باز می گرداند.

    حذف

    اگر قصد حذف یک آیتم را داشته باشید ابتدا باید در لیست سوم روی آن آیتم نگه دارید تا صفحه ویرایش برای آن آیتم گشوده شود سپس دکمه حذف در این صفحه را بزنید در این صورت پیام زیر نمایش داده خواهد شد.

    که اگر گزینه بله را انتخاب کنید آن آیتم را از لیست سوم حذف خواهید کرد.

    توجه:  این برنامه دگمه بازگشت به عقب ندارد یعنی برای حذف دقت داشته باشید تا اشتباهی یک آیتم دیگر را پاک نکنید که در اینصورت نمی توانید دوباره به عقب بازگردید و برای این کار باید دوباره محتوای آن آیتم را به برنامه اضافه کنید در قسمت افزودن در این خصوص توضیحات کاملی آورده شده است.

    انتقال

    این ابزار یک فایل را بین سایر دسته ها جابه جا می کند فرض کنید در هنگام افزودن یک ترانه ترکی، آ« را داخل دسته فارسی قرار داده اید و اکنون می خواهید آن را به دسته خود یعمی ترکی باز گردانید برای اینکار روی آن آیتم در لیست سوم نگه داشته تا پنجره ویرایش برای آن گشوده شود سپس از لیست کنار انتقال، دسته مورد نظر یعنی ترکی را انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه انتقال بزنید. با این انتخاب پیام زیر مشاهده خواهد شد.

    که با انتخاب بلی آن ترانه را به دسته ترکی منتقل خواهید کرد.

    نکته: پس از انتقال ممکن است ترانه منتقل شده در پایان لیست انتخاب شده و یا در اواسط لیست و یا در ابتدای لیست قرار گیرد و علت این امر به دلیل شماره آی دی خاصی است که به آن ترانه اختصاص یافته و قابل تغییر نمی باشد بنابراین بسته به شماره آی دی ترانه مورد نظر نسبت به سایر ترانه های هر دسته، موقعیت آن تعیین خواهد شد.


    جستجو

    جستجو

    در پایین صفحه ابزاری برای جستجو وجود دارد با فشردن این ابزار، پنجره ای نمایان می شود که دارای یک قسمت "عبارت جستجو"برای تایپ متن یک دکمه جستن(بجو) و سه لیست است. 

    با علامت بالا و پایین می توانید پنجره را در کل صفحه باز کنید

    لیست اول براساس نام ترانه ، لیست دوم براساس نام خواننده و لیست سوم بر اساس متن ترانه جستجو می کنند.

     لیست اول براساس نام ترانه است که کلیه نام های ترانه ها را به خود گرفته است و با انتخاب هر آیتم تنها همان ترانه آورده می شود.

    در لیست دوم که مربوط به نام خواننده است ، نام کلیه خواننده ها به ترتیب حروف الفبا درج می شود که با انتخاب هر خواننده کلیه ترانه های مربوط به آن خواننده نمایش داده می شود.

     لیست سوم براساس نام متن ترانه است که کلیه متون ترانه ها را به خود گرفته است و با انتخاب هر آیتم تنها همان متن ترانه آورده می شود.

     اما اگر به دنبال عبارت خاصی هستید کافیست آن عبارت یا بخشی از آن را در کادر تایپ عبارت مورد نظر بنویسید و دکمه " بجو " را بزنید در اینصورت تمام آیتم هایی که چه در نام و چه در متن و یا حتی در توضیحات خود ، شامل آن عبارت هستند لیست می شوند. 

    نکته1 : با انتخاب هر آیتم هر لیست نتیجه در جدول پایین این صفحه نمایش داده می شود که در این جدول گروه ها و دسته های مربوط به آن آیتم نیز نمایش داده می شود این نکته نشان می دهد که موضوع مورد جستجوی شما در کجا ها توزیع شده است.

    نکته 2: بعد از انجام عمل جستجو رنگ سلول هرسطر برای آیتم مورد جستجو تغییر می کند و نشان می دهد که متن مورد جستجوی شما در کجای دیتا بیس یافت شده است. مثلاً اگر آن متن در نام خواننده ها یافت شود نام خواننده در سطر مورد نظر آبی می شود.

    نکته 3 : چنانچه یک آیتم از لیست متن ترانه ها انتخاب شود نام شماره سطر آبی می شود به عبارتی اگر رنگ شماره سطر آبی شد یعنی آیتم مورد جستجوی شما در متن آن ترانه یافت شده است

    نکته 4: با انتخاب هر سطر رنگ آن سطر طوسی می شود و پنجره نمایش متن ترانه نیز گشوده می شود رنگ طوسی به شما اعلام می کند که متن ترانه روی صفحه مربوط به کدام سطر است.

    نکته 5: با انتخاب هر سطر لیست سوم اصلی نیز خود را با جدول جستجو هماهنگ می کند و چنانچه پنجره جستجو را ببندید، لیست سوم اصلی ادامه کار را در دست خواهد گرفت.

    نکته 6 : یک علامت فلاش بالا و پایین در گوشه سمت چپ پنجره جستجو وجود دارد که با لمس آن ، پنجره جستجو در کل صفحه گشوده شده تا نتیجه جستجو بهتر مشاهده شود. با لمس مجدد این علامت ، سایز این پنجره به حالت قبل باز می گردد.

    نکته 7:  با علامت ضربدر و همچنین  کلید بک گوشی پنجره جستجو بسته می شود. البته در زمانی که مطابق شکل فوق پنجره جستجو در حالت فول اسکرین است با انتخاب دکمه جستجو در پایین صفحه ، پنجره جستجو بسته می شود.

    نکته 8: با بستن و باز کردن مجدد پنجره جستجو، نتایج جستجو در جدول جستجو باقی می ماند تا بتوانید به ادامه بررسی های خود بپردازید.


    بانک اطلاعاتی

    بانک اطلاعاتی

    با فشردن ابزار بانک اطلاعاتی پنجره ای نمایان می شود که تنظیماتی در خصوص بانک اطلاعاتی یا دیتا بیس دارد ( دیتا بیس یا بانک اطلاعاتی ، یک فایل بسیار مهم برای این برنامه است که کلیه اطلاعات کاربری در آن درج می شود) این برنامه شامل یک دیتا بیس بوده که در هنگام نصب برنامه در آن وجود داشته اما این قابلیت در برنامه گنجانده شده که بتوان از سایر دیتا بیس ها نیز استفاده نمود شما می توانید دیتا بیس برنامه را به شکل دلخواه خودتان تکمیل کنید ) 

    در بالای  پنجره بانک اطلاعاتی  نام دیتا بیس فعلی نمایش داده می شود که در تصویر زیر با نام : mydatabase2.db مشخص شده است.

    پشتیبان گیری

    اولین دکمه در این پنجره پشتیبان گیری بوده که با رنگ قرمز مشخص است. کار این دکمه تهیه یک نسخه پشتیبان در پوشه برنامه و در پوشه دانلود است.

    نکته مهم 

    بهتر است پس از افزودن چند متن به برنامه یا بطور منظم ( مثلاً هفته ای یک بار ) از این دکمه استفاده شود تا اگر مشکلی برای برنامه و یا گوشی تان به وجود آمد بتوانید به کمک آن فایل پشتیبان دوباره برنامه را به نقطه ای باز گردانید که پشتیبان گیری انجام شده است

    نکته با اهمیت در این قسمت این است که با فشردن دکمه پشتیبان گیری، یک فایل به نام دیتابیس فعلی برنامه و با تاریخ شمسی همان روز ایجاد می شود. تاریخ شمسی به صورت هشت رقمی بوده که چهار رقم اول مربوط به سال، دو رقم بعدی مربوط به ماه و دو رقم انتها مربوط به روز است که با دیدن این فایل های پشتیبان در گوشی تان می توانید متوجه شوید که هر کدام از این فایل ها در چه روزی ایجاد شده اند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

    بعد از ایجاد فایل پشتیبان در گوشی، یک پیام موفقیت آمیز نمایش داده می شود.

    مشاهده فایل های پشتیبان ساخته شده

      برای دیدن فایل های پشتیبان می توانید دکمه زرد رنگ که به نام " نمایش بانک های اطلاعاتی ... " است را انتخاب کنید. با این انتخاب کلیه بانک های اطلاعاتی موجود در پوشه برنامه مشخص است که می توانید هر کدام را انتخاب کرده و آن را به عنوان دیتا بیس برنامه در نظر گرفته و از آن استفاده کنید  که در ادامه در این خصوص توضیحات بیشتری خواهیم داشت. 

     

    ادامه مطلب ...

    پشتیبان گیری از اطلاعات شخصی به تاریخ هر روز

    پشتیبان گیری

    برای تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات شخصی خود دکمه "بانک اطلاعاتی" در پایین صفحه اصلی را بزنید تا پنجره شکل زیر نمایان شود.


    اولین دکمه در این پنجره پشتیبان گیری بوده که با رنگ قرمز مشخص است. کار این دکمه تهیه یک نسخه پشتیبان در پوشه برنامه و در پوشه دانلود است.

    نکته مهم 

    بهتر است پس از افزودن چند متن به برنامه یا بطور منظم ( مثلاً هفته ای یک بار ) از این دکمه استفاده شود تا اگر مشکلی برای برنامه و یا گوشی تان به وجود آمد بتوانید به کمک آن فایل پشتیبان دوباره برنامه را به نقطه ای باز گردانید که پشتیبان گیری انجام شده است.

    نکته با اهمیت  دیگردر این قسمت این است که با فشردن دکمه پشتیبان گیری، یک فایل به نام دیتابیس فعلی برنامه و با تاریخ شمسی همان روز ایجاد می شود. تاریخ شمسی به صورت هشت رقمی بوده که چهار رقم اول مربوط به سال، دو رقم بعدی مربوط به ماه و دو رقم انتها مربوط به روز است که با دیدن این فایل های پشتیبان در گوشی تان می توانید متوجه شوید که هر کدام از این فایل ها در چه روزی ایجاد شده اند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

    بعد از ایجاد فایل پشتیبان در گوشی، یک پیام موفقیت آمیز نمایش داده می شود.

    برای حفاظت بیشتر از فایل پشتیبان ساخته شده ، شما می توانید این فایل را در تلگرام نگهداری کرده و یا برای دوستان خود در سایر شبکه های اجتماعی بفرستید

    ایجاد بانک اطلاعاتی جدید

    دیتابیس خام

    در می موزیک این قابلیت وجود دارد که علاوه بر دیتابیسی که به هنگام نصب برنامه در اختیار شما قرار می گیرد ، بتوانید دیتابیس خود را طراحی کرده و اطلاعات خود را در آن گروه بندی و دسته بندی نمایید. نکته قابل ذکر اینکه محدودیتی برای تعداد دیتا بیس های شخصی شما وجود ندارد و شما می توانید به هر تعداد که نیاز دارید ، در می موزیک دیتابیس یا بانک اطلاعاتی ایجاد کنیدو هر بار یکی از آنها را انتخاب کرده و استفاده نمایید.


    دیتا بیس جدید می تواند برای اطلاعاتی بجز موسیقی نیز باشد مانند:


    تقویت زبان 
    تمرین خوانندگی
    مداحی
    به عنوان کتاب الکترونیکی
    گوش دادن به پادکست های آموزشی همزمان با مشاهده متن پادکست
    برای دسته بندی اشعار سروده شده
    برای نگهداری رمزهای شخصی

    به عنوان یک دفتر یادداشت الکترونیکی با قابلیت دسته بندی اسناد

    وغیره

     

    برای ایجاد دیتا بیس جدید علامت سه نقطه بالای صفحه اصلی را زده یا صفحه را به چپ بکشید و از لیست منوی گشوده شده عبارت "دیتابیس خام" را انتخاب کنید.


    باانتخاب این گزینه صفحه ای مطابق شکل زیر گشوده می شود:

    در این صفحه عبارت نام دیتا بیس جدید با NewDatabase پر شده است می توانید روی آن بزنید تا صفحه کیبرد ظاهر شود و نامی مرتبط با اطلاعات خود برای دیتابیس خود انتخاب کنید مثلاً اگر برای رمز های شخصی خود قصد ساخت دیتابیس را دارید نام آن را "رمز های شخصی من" یا "رموز شخصی" یا نامی رمزی مثل: "محرمانه" و ...

    سپس دکمه "ایجاد دیتابیس جدید" را بزنید. با این انتخاب یک دیتابیس خام مطابق شکل زیر جایگزین دیتابیس اصلی خواهد شد.

    قبل از هر توضیح دیگر باید بدانید در دیتا بیسی که جدید ایجاد می شود 9 گروه وجود دارد و گروه "برترین ها" که در دیتابیس اصلی وجود داشت از این دیتابیس حذف شده است . همچنین می دانید که آیتم های لیست اول دارای محدودیت در تعداد هستند و نمی توانید آیتمی به آن اضافه کرده و یا آیتمی از آن را حذف نمایید. اما این محدودیت برای لیست دوم و سوم وجود نداشته و می توانید بی نهایت آیتم در آنها ایجاد نمایید.

    مقداردهی به لیست ها

    در ابتدا لازم است نام آیتم های لیست اول را براساس گروه های اطلاعات خود تغییرنام دهید. برای تغییر نام اگر کمی روی هر آیتم این لیست نگه دارید پنجره ای باز می شود که روی آیتم (افزودن) بزنید تا صفحه کیبرد گشوده شود سپس نام جدید را تایپ کنید و بعد دکمه ویرایش نام گروه را بزنید.

     مثلاً آیتم های لیست اول برای رمز های شخصی می توانند به این شکل باشند:

    1- رمز های اداره

    2- رمزهای مغازه

    3- رمز کارت ها

    4- رمز سامانه ها

    5- رمز های منزل

    و ...

    بعد از تغییر نام آیتم های لیست اول  به سراغ لیست دوم می رویم و آیتم های لیست دوم را متناسب با آیتم های لیست اول ایجاد می کنیم. برای ایجاد یک ایتم در لیست دوم ابتدا باید روی آیتم گروه در لیست اول بزنیم در اینصورت پنجره آموزش افزودن آیتم نیز گشوده می شود

     برای بستن این پنجره دکمه "باشه متوجه شدم" را بزنید . بعد از بسته شدن این پنجره یک علامت افزودن در لیست دوم ظاهر می شود که برای افزودن آیتم یا ایجاد دسته در لیست دوم باید آن را بزنیم

     

    توجه داشته باشید که آیتم علاقه مندی ها در لیست دوم وجود داشته و نمی توانید آن را ویرایش کنید

    با انتخاب علامت افزودن (+) پنجره افزایش دسته مطابق شکل زیر گشوده می شود.

    برای ایجاد آیتم کافیست آیتم خود را در قسمت "آیتم مورد افزایش" وارد کرده و دکمه افزودن را بزنید. در اینصورت آن آیتم ایجاد شده در لیست زیر در همین پنجره نیز نمایش داده می شود. می توانید سایر دسته ها را نیز در همین هنگام ایجاد کنید.

    در مثال زیر دسته هایی به گروه های لیست اول اضافه کرده ایم توجه داشته باشید که آیتم های قرمز رنگ برای لیست اول هستند و در اینجا فقط برای آموزش آورده شده اند و شما در این مرحله فقط باید آیتم های مشکی رنگ را برای لیست دوم ایجاد کنید مثل عبارات زیر:


    1- رمز های اداره

    1. کامپیوتر خودم
    2. اتوماسیون
    3. ایمیل کاری
    4. رمز وای فای اداره

    2- رمزهای مغازه

    1. کامپیوتر مغازه
    2. رمز ورود به مودم
    3. رمز وای فای مودم
    4. رمز DVR

    3- رمز کارت ها

    1. پارسیان
    2. ملت
    3. ملی
    4. تجارت
    5. صادرات

    4- رمز سامانه ها

    1. سایت دانشگاه
    2. سامانه بیمه
    3. کانون زبان
    4. حساب کاربری در مخابرات من
    5. اشتراک گاز
    6. اشتراک برق

    5- رمزهای منزل

    1. رمز دوربین
    2. رمز وای فای
    3. رمز دزدگیر
    4. رمز فیلیمو
    5. رمز نماوا

    و ...

     به عنوان مثال نتیجه گروه اول مطابق با شکل زیر خواهد بود:

    و نتیجه افزایش آیتم برای گروه دوم مانند شکل زیر می شود:

    و شکل زیر حالتی را نشان می دهد که روی گروه سوم در لیست اول زده باشید یعنی " رمز کارت ها"

    برای سایر گروه ها نیز شرایط به همین ترتیب خواهد بود. نکته قابل توجه این است که در همه زیرگروه ها ( یعنی در لیست دوم) یک آیتم با عنوان علاقه مندی وجود داشته که قابل ویرایش و حذف نیست و در واقع لیست "گلچین" یا "محبوب ها" است. برای توضیحات بیشتر علاقه مندی ها کلیک کنید


    حال بعد از ایجاد آیتم ها در لیست اول و لیست دوم، به سراغ لیست سوم برای درج محتواکه در اینجا رمزها هستند، می رویم. 

    برای افزودن محتوی در لیست سوم ؛

    ابتدا دسته مورد نظر در لیست دوم را انتخاب کرده و سپس دکمه افزودن پایین صفحه اصلی را می زنیم.

    به عنوان مثال ابتدا اولین آیتم لیست اول یعنی "رمزهای اداره" را می زنیم تا در لیست دوم دسته های موجود در گروه اداره نمایان شوند. بعد آیتم اول لیست دوم را می زنیم که در اینجا آیتم "کامپیوتر خودم" است را می زنیم ( فعلاً کاری با لیست علاقه مندی نداریم) و در مرحله بعدی دکمه افزودن پایین صفحه را می زنیم. در اینصورت شکل زیر را مشاهده خواهیم کرد:

    در این پنجره از ابتدا علامت (؟) به معنای راهنما وجود دارد که از طریق آن می توانید نحوه افزودن آیتم در این صفحه را مشاهده کنید.

    در کنار آن یک لیست از دسته هابوده و چون قبل از انتخاب دکمه "افزودن" دسته "کامپیوتر خودم" را انتخاب کرده بودیم، این لیست در اینجا روی کامپیوتر خودم قرار دارد. می توانید از همین جا روی لیست بزنید و یک دسته دیگر را انتخاب کنید اما فعلاً قصد افزایش آیتم در داخل همین دسته را داریم. پس آن را تغییر نمی دهیم.

    کار دکمه های ذخیره و بستن نیز مشخص است 

    بنابراین روی نام خواننده می زنیم این نام برای این منظور می تواند نام کامپیوتر باشد مانند Ahmad_PC یا احمد و ...

    نام ترانه می تواند نام یوزر باشد چون ممکن است یوزرهای مختلفی برای این کامپیوتر ایجاد کرده باشید یا می تواند نام ویندوزها باشد یعنی ویندوز 7 یا ویندوز 10

    و متن ترانه در واقع همان رمز است همچنین می توانید توضیحاتی برای این منظور در قسمت توضیحات وارد کنید مثلاً: ویندوز 7 برای کار با اتوماسیون و ویندوز 10 برای کار با اینترنت یا این که: یوزر یا کاربر 1 برای آقای اکبری است و غیره

    بنابراین پنجره فوق مثل این تصویر خواهد شد البته با اطلاعات کامپیوترخودتان

    و در نهایت روی دکمه ذخیره بزنید تا اطلاعات شما ذخیره شود. در اینصورت ابتدا از شما سوال می شود که آیا از ذخیره این آیتم در دسته " کامپیوتر خودم" اطمینان دارید؟ چنانچه دسته را درست انتخاب نکرده باشید می توانید نه را بزنید و دسته را در آیتم مناسب قرار داده و مجدداً دکمه "ذخیره" را بزنید.

    اما اگر "بله" را بزنید این آیتم در دسته "کامپیوتر خودم" ذخیره می شودو به صفحه اصلی هدایت می شوید. در اینصورت تصویر شکل زیر را خواهید دید:

    و چنانچه روی این آیتم در لیست سوم بزنید شکل زیر مشاهده خواهد شد:

    همچنین اگر توسط نوارهای مشکی چپ و راست و یا کلید های <<< و >>> صفحه را جابجا کنید، متن توضیحات را مشاهده خواهید کرد. مثل شکل زیر:

    اکنون می توانید رمز برای ویندوز 10 را نیز به همین شکل ایجاد کنید. 

    دوباره دکمه افزودن را می زنیم و اطلاعات ویندوز 10 خود را وارد می کنیم. مشابه شکل زیر: (البته با اطلاعات خودتان)

    سپس آن را ذخیره می کنیم. پس از ذخیره شکل  صفحه اصلی چنین خواهد بود دقت کنید با افزایش هر آیتم شمارنده های گروه و دسته تعداد آیتم های موجود در خود را اعلام می کنند. تا الان 2 آیتم در گروه "رمزهای اداره" وجود دارد و هر دو آیتم در دسته "کامپیوتر خودم" قرار گرفته اند.

    با انتخاب آیتم  " 2 - احمد - ویندوز 10 " محتوای متن موجود در این آیتم در صفحه نمایش داده می شود.

    همچنین وقتی صفحه را به چپ یا راست ببرید محتوای توضیحات این آیتم را نیز مشاهده خواهید کرد. مانند شکل زیر:



    به همین منوال می توانید برای سایر دسته ها و گروه ها اطلاعات خود را وارد کنید.


    نکته برای بازگشت به دیتابیس اصلی، دکمه بانک اطلاعاتی پایین صفحه را بزنید تا پنجره بانک اصلاعاتی گشوده شود مطابق با شکل زیر:

    در این پنجره مشاهده می کنید که بانک اطلاعاتی فعلی " رموز شخصی.db" است برای تغییر آن دکمه زرد رنگ "تغییر بانک برنامه" را بزنیدتا لیست دیتابیس های موجود نمایش داده شود. در مثال ما این لیست مطابق شکل زیر خواهد بود.

    در اینجا عبارت "mydatabase2.db" را انتخاب کنید و بعد گزینه "Yes" را بزنید در پیامی از شما بابت جابجایی سوال می شود که در صورت تایید شما ، بانک برنامه به بانک اصلی باز خواهد گشت و چنانچه دوباره قصد مشاهده رمزهای خود را داشته باشید از همین مسیر یعنی از کلید زرد داخل پنجره بانک اطلاعاتی لیست دیتابیس ها را باز کنید و اینبار دیتابیس "رموز شخصی" را انتخاب و تایید کنید.