اپلیکیشن MeMuzic

این وبلاگ برای معرفی و راهنمای اپلیکیشن MeMuzic با امکان پرسش و پاسخ و نظر سنجی طراحی شده است .

اپلیکیشن MeMuzic

این وبلاگ برای معرفی و راهنمای اپلیکیشن MeMuzic با امکان پرسش و پاسخ و نظر سنجی طراحی شده است .

پخش فایل صوتی ترانه ها

اگر آیتم انتخاب شده لیست سوم دارای فایل صوتی باشد، پنل پخش موسیقی در بالای پنجره اصلی نمایان می شود. با انتخاب دکمه پخش که به شکل مثلث است ، پخش فایل صوتی آیتم انتخاب شده  آغاز می شود.

لیست ترانه های موجود:

این لیست تمامی فایل های صوتی دانلود شده در گوشی شما از دسته مربوطه را نشان می دهد مثلاً اگر از دسته گیلکی تنها 3 ترانه را دانلود کرده باشید، این لیست فقط آن سه ترانه نشان می دهد که با لمس هر ترانه، علاوه بر اینکه آن ترانه پخش می شود، متن روی صفحه نیز متن آن ترانه را نمایش می دهد و لیست سوم نیز نام آن ترانه و نام خواننده آن را نشان می دهد.

  پخش موسیقی / مکث -  Play 

با این کنترل می توانید موسیقی را پخش کنید / لمس مجدد آن ، باعث ایجاد مکث در پخش می شود و اگر باز هم این کنترل زده شود، ادامه موسیقی پخش می شود.

توقف موسیقی - Stop

با این کنترل می توانید موسیقی را متوقف کنید.

کنترل زمان

با این کنترل می توانید موقعیت زمانی موسیقی را مشاهده کرده آن را جلو و عقب ببرید  و یا به ترانه بعدی یا قبلی بروید. با لمس این کنترل پنل کنترل زمان نمایان می شود.

 

با لمس مجدد کنترل زمان این پنل بسته می شود.

در این پنل یک پیمایشگر زمان برای موسیقی وجود داشته که موقعیت زمانی آن ترانه را نمایش می دهد همچنین دو رشته عددی وجود داشته که یکی داخل پرانتز بوده که زمان کلی ترانه را نشان می دهد (6:46) و دیگری زمانی است که موسیقی در آن قرار دارد و هر یک ثانیه یکبار تغییر می کند.

با لمس دایره پیمایش زمان می توانید موسیقی را به عقب یا جلو ببرید و با لمس مثلث های راست و چپ ، ترانه را تعویض کنید. اگر مثلت راستی را بزنید ترانه بعدی و اگر چپی را بزنید ترانه قبلی انتخاب می شود.

نکته قابل توجه اینکه اگر در لیست ترانه های موجود 10 ترانه وجود داشته باشد و ترانه اخر هم در حال پخش باشد و مثلث راستی لمس شود، ترانه اول در ادامه ترانه دهمی پخش خواهد شد. همچنین ترانه قبلی ترانه یکم، ترانه دهم است.

کنترل صدا

با این کنترل می توانید صدای موسیقی در حال پخش را کم یا زیاد کنید با لمس این کنترل پنل کنترل صدا گشوده می شود که دارای یک ولوم صدا است با حرکت دادن ولوم به سمت راست، صدا زیاد شده و با حرکت آن به سمت چپ، صدای در حال پخش کم می شود. 

با لمس مجدد کنترل صدا، پنل کنترل صدا بسته می شود.

وقتی کنترل صدا زده می شود روی آن  میزان صدای موسیقی توسط یک رشته متنی از 0 تا 10 نمایش داده می شود.

کنترل تکرار

این کنترل برای خارج کردن موسیقی از حالت تکرار استفاده می شود. از آنجائیکه نمایش متن ترانه برای مطالعه و آموزش در اولویت اول برنامه است و پخش صوتی آن ترانه مکمل این آموزش است بنابراین فرض براین است که تا زمانی که کاربر در حال مطالعه متن است، فایل صوتی تکرار شود تا آموزش به طور کامل انجام شود.

چنانچه بخواهیم همانند سایر موزیک پلیرها از این اپلیکیشن استفاده کنیم، کافیست علامت کنترل تکرار را غیرفعال کنیم. در این صورت یک پیام (تغییر موسیقی) چند لحظه نمایش داده می شود و به این مفهوم است که پس از اتمام ترانه در حال پخش ، ترانه بعدی پخش خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد